Tuesday, July 29, 2008

تنها ترین سردار

روزهای پیاپی از آن دورانی که امام (ره) با آن ویژگی های غیرقابل انکار و تردید خود با چالش های حکومت براندازی چون منافقین- نواندیشان-مزدوران رژیم سابق و در نهایت جنگ تحمیلی مواجه شد می گذرد. هزاران روز از آن لحظه ای که صدام همه ی توافقات و بلکه انسانیت را پاره کرده و زیر پای می فشرد (چرا که در دل خویش اطمینان کامل از پیروزی با حمایت های بی دریغ ابرقدرتان داشت) می گذرد.
دیدگاهها درباره ی جنگ تحمیلی متفاوت است. البته یک دلیل آن نقص آگاهی است. وقتی شما درباره ی موضوعی اطلاعات کافی ندارید چگونه می توانید درباره ی آن موضوع قضاوت کنید؟
در حالی که 20 سال از آن روزها می گذرد جوانان احساس تشنگی می کنند. نیازمند دانستن آنند که چرا و چگونه ایران توانست بر عراقی غلبه که در واقع عراق نبودبلکه کل کفر و نه البته کل جهانبود. اینجا هم پرانتزی لازم است که می گویند ایران که جایی را فتح نکرده و پیروز نشده که حتی ضرر هم کرده است اما بدانید که می دانیم طرفی را در جنگ پیروز گویند که به آرمان و هدف خود برسد و همانا هدف ایران چبزی جز دفاع در برابرمتجاوز نبوده است.
امروزه وقتی درباره ی جنگ و دفاع صحبت می شود میگویند جنگ چرا بعد از فتح خرمشهر ادامه یافت و هشت ساله شد. این سوال خوبی است و درخور جواب . ولی نمی گویند که جنگ با آن همه شکست های پیاپی در پیاپی (در ابتدا) چگونه تغییر کردو به پیروزی های ایران رسید. نمی گویند چگونه ایران با آن دست خالی از پس آن قدرت های فوق الذکر برآمد. نمی پرسند چرا کسانی که در جنگ در حد سرباز نبودند امروزه داعیه ی پرچمداری آن را می نمایند. و کسانی که گاه به گاه به دزدی و بدنامی شهره بوده اند روزی اسوه ی حاج همت 5 لاینه ی ما بوده اند.
نمی گویند چرا جهان آرا پشت سر هر کسی نماز نمی گزارد ولی پشت فلانی به سجود می رفت. نمی پرسند که اصلا سپاهرا که امام آن را عامل اصلی برد ایران می دانست چه کسانی و تحت چه شرایطی سر و سامان و پی ریزی کردند. نمی پرسند که چرا محسن سازگارا که روزی خود از فرماندهان سپاه بود از آنجا بیرون می رود و حتی چهره ی اپوزیسیون و مخالف نظام اسلامی به خود می گیرد.مگر چه اتفاقی افتاده است؟ مگرآرمان ها تغییر کرده است؟ اصلا نمی پرسند آرمان ها چه بوده است؟ نمی گویند چه بر سر سپاه آمد و چگونه افرادی منتسب به شاخه ای خاص و سیاسی آن را بازیچه ی امیال خویش و مقاصد سوئ دیگران کردند. نمی پرسند چرا فرمانده ی 17 سال باقی بوده ای که تا قبل از او هرفرمانده دارای عمر متوسط 5 ماه بوده بااصرار و خواهش از آن دل می کند .
بلی – اتفاقات پشت پرده ی شومی که بوی کثیف سیاست می دهد. اگر به قول آیت ا... مدرس دیانت ما عین سیاست ماست و بالعکس پس به قول معروف باید به ریش خود بخندیم و به کیش خود بگرییم. کسی نمی گوید چرا کرباسچی – عطریانفر- حجاریان- محسن آرمین و .... که همه از دست اندرکاران سپاه بودند باشدت آن را کنار گذاشته و بوسه زده راه اصلاحات پیش می گیرند.
خدایا بر سر این مملکت و مرز و بوم چه آمده که سپاهیان جان برکف و دریادلان صف شکن آن پراکنده و متفرق شده – به اپوزیسیون می پیوندند- ترور می شوند(حجاریان) و یا مجبور به سکوت می گردند.
آیا روزی می آید که اینها دوباره چهره ی مردانگی و اتحاد یابند و با دشمنان داخلی و سپس خارجی مبارزه کنند؟ که به راستی اگر جز این بود هیچ پیروزی حاصل نمی شد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home